Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Němci označí kvůli ekologii auta jako ledničky

Každé nové auto v Německu dostane podobnou ekonálepku jako lednička. Kontroverzní pravidlo se ale některým výrobcům nelíbí. Auta totiž dělí do tříd s přihlédnutím k hmotnosti. Některá velká SUV tak dostanou lepší známku než malé městské vozy.

Nový systém označování energetické úspornosti automobilů schválil německý parlament. Auta budou podobně jako ledničky, pračky nebo žárovky dostávat nálepky vyjadřující jejich hospodárnost.

Nové německé pravidlo se ale nelíbí zahraničním automobilkám a ekologickým aktivistům. Tvrdí, že systém označování byl ušit na míru právě domácím vozům a je nespravedlivý k opravdu úsporným autům.

Na první pohled je vše v pořádku. Auta dostanou známky podobně, jako je tomu v případě řady elektrospotřebičů: nejlepší je A+, nejhorší G. Značku ale auto nedostane za absolutní hodnotu spotřeby nebo množství CO2, které při provozu vyprodukuje. V potaz je totiž brána i hmotnost vozidla, a tak těžká auta mohou získat lepší známky než malé úsporné vozy.

Německá média často uvádí příklad, že třeba Porsche Cayenne Hybrid nebo Audi Q7 3.0 TDI dostanou podle návrhu známku B – stejnou jako třeba Toyota Aygo. Obě SUV přitom vyprodukují zhruba 190 gramů CO2 na kilometr jízdy, zatímco aygo asi 100 g/km.

Proti tomuto způsobu označování vozů se staví především francouzské automobilky a také Fiat. Tyto podniky tradičně ve své produkci spoléhají na malé vozy a v posledních letech dosáhly výrazného poklesu produkce CO2 prodávané flotily. Automobilky tvrdí, že německý způsob značení je diskriminuje.

Různé ekologické skupiny také považují systém označování za matoucí. Rády by viděly systém, kdy žádné auto s produkcí CO2 větší než 130 g/km nedostane lepší známku než C.

 

Zdroj: http://auto.idnes.cz/nemci-oznaci-kvuli-ekologii-auta-jako-lednicky-fqa-/automoto.aspx?c=A110715_164340_automoto_vok

 

<< Zobrazit všechny novinky