Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Změny v STK od 1.1.2018, prodloužení STK u motocyklů
01.11.2018
Změna zákona, která vyšla v platnost 1.10.2018 jistě potěší všechny motorkáře. Frekvence návštěv STK se u motocyklů snižuje, budou muset kontrolu podstoupit po 6 letech od nákupu...

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Konec výmluvám řidičů na osobu blízkou, rozhodli poslanci

Poslanci v úterý přehlasovali Senát a odsouhlasili novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích. Ta počítá mimo jiné s tím, že by skončilo vymlouvání se řidičů na osobu blízkou. Odpovědnost za provoz vozidla by měl mít podle poslanců jeho provozovatel.

Provozovatelům vozů, s nimiž bude spáchán přestupek a nepodaří se dohledat skutečného pachatele, bude podle novely hrozit až desetitisícová pokuta. Trestné body udělovány v tomto případě nebudou. Přestupek bude muset být zaznamenán automatickým radarem.

Provozovatel nebude za přestupek odpovědný, pokud prokáže, že mu byl vůz odcizen, případně tehdy, když jej převádí na někoho jiného.

Sněmovnu před hlasováním nepřesvědčily ani argumenty senátorů ani varování některých poslanců, že novela obsahuje i věcné chyby.

Odpovědnost provozovatele je jinde běžná

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) sněmovní podobu novely zákona obhajoval s poukazem na to, že množství přestupků zůstává kvůli výmluvám majitelů vozidel nepotrestáno. Připomínal i to, že odpovědnost provozovatele za vozidlo je běžná i v jiných evropských státech.

Senátoři se oproti tomu obávají, že přenesení odpovědnosti na provozovatele může být v rozporu s Ústavou.

Norma rovněž zvyšuje až na výjimky minimální věk pro řízení silných motocyklů na 24 let. Zamezí rovněž tomu, aby občané států EU měli více řidičských průkazů.

Novelu nyní dostane k podpisu prezident.

 

 

<< Zobrazit všechny novinky