Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Řidiči budou smět do centra Prahy za 200 korun, stará auta vůbec

Praha uvažuje o tom, že zpoplatní vjezd do centra metropole. Chce tak uprostřed hlavního města zlepšit životní prostředí. Plánuje proto zavést zónu, do které nebudou smět stará auta, jako jsou například stodvacítky nebo favority. Novější auta do centra sice budou moct, ale za dvousetkorunový poplatek.

Pražský magistrát nyní eviduje přibližně sto tisíc aut se starším datem výroby, která nebezpečně znečišťují životní prostředí. Právě kvůli nim chce zavést takzvanou nízkoemisní zónu v centru města, kam by tato auta nemohla jezdit.

Změnám by se ale v tomto případě nevyhnuli ani řidiči s nejnovějšími  modely aut. Za možnost vjet do centrální části města by se za každé auto jednorázově platilo asi dvě stě korun za takzvanou ekologickou známku. Přitom by ale nezáleželo na tom, jestli do centra bude jezdit dva roky nebo deset let.

"Já osobně jsem pro, abychom tímto způsobem regulovali špatný vliv automobilové dopravy na životní prostředí v Praze. V nejbližší době upřesníme technické podklady pro vymezení zóny. Návrh, který vznikne, pak posoudí a projednají orgány města," řekl náměstek primátora pro dopravu Karel Březina (ČSSD).

Jakmile radnice odsouhlasí zavedení zóny, do roka už nová pravidla jízdy ve městě mohou začít platit.

Zóna pokryje centrum, ale i Podolí

Zóna se dá očekávat v nejužším centru města, především tam, kde si lidé dlouhodobě stěžují na špatné ovzduší - příkladem může být dopravně velmi vytížená Legerova ulice.

"Zatím není určeno, kde by zóna byla, ale může být vymezena například na území, kam dnes platí zákaz vjezdu pro nákladní auta nad šest tun, protože tato oblast se dá objet třeba po Jižní spojce," domnívá se náměstek ředitele Technické správy komunikací Ladislav Pivec.

Zóna, kterou zmiňuje, zahrnuje široké centrum, spadá do ní Podolí na jihu, část Smíchova, na severu Bubeneč, na východě Nusle. Novela zákona o životním prostředí, kterou definitivně schválili poslanci, umožňuje městům vyhlásit zónu tam, kde ji lze objet po odpovídající náhradní trase. Tu budou muset bezpodmínečně využívat stará auta.

"Známku povolující vjezd do centra Prahy nezískají například starší škodovky. Jedná se hlavně o typy Škoda 120 a většinu favoritů," přibližuje stáří vozů, které do zóny nebudou moci vjet, mluvčí ministerstva životního prostředí Michaela Jendeková.

Podle jejích slov by tak do zóny nesměla vjíždět auta vyrobená počátkem 90. let a starší. Například vozidel vyrobených před rokem 1992 je v pražském registru osobních aut hlášeno více než sto tisíc.

"Mám auta z roku 1986 a 88. Jsou spolehlivá a dlouho vydrží. Pokud Praha tuto zónu zavede, nevím, co budu dělat. Asi je budu muset prodat. Nicméně jsem živnostník, ta auta potřebuji k práci, takhle mě město doslova donutí koupit si nová. To se mi vůbec nelíbí, když se o ně starám a udržuji si je," říká řidič Jan Lukeš z Prahy.

Rozdělení aut do tříd s povolením k vjezdu do centra však bude složitější. Zvlášť se budou posuzovat osobní auta, zvlášť nákladní a záležet bude i na samotném vozidle a na tom, jak moc škodí ovzduší.

Místní se domů dostanou i bez ekologické známky

Pokud bude řidič starého auta bydlet přímo ve vymezené zóně se zákazem vjezdu pro jeho vozidlo, nemusí si kupovat nové. Pro něj by měla platit výjimka. Musí tu však mít trvalý pobyt. Výjimečné povolení vjezdu budou mít i záchranáři.

Jakmile Praha zónu zavede, budou platit nová pravidla například i pro jízdu po Pražském okruhu, ale to pouze tehdy, bude-li smog. V tu chvíli řidiči nebudou potřebovat dálniční známku, aby mohli vjet na obchvat metropole.

 

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/ridici-budou-smet-do-centra-prahy-za-200-korun-stara-auta-vubec-pr8-/domaci.aspx?c=A110913_1650944_praha-zpravy_sfo

 

 

 

<< Zobrazit všechny novinky