Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Na bourající řidiče číhají supové českých silnic

Některé vykutálené odtahové služby, tzv. lovci nehod, neobírají vystresované řidiče, kteří právě nabourali, jen na tom, že jim nechají podepsat smlouvu na předražené půjčení vozidla či drahý odtah. Mastí si kapsu i na předražených opravách. Právu to potvrdili lidé, kteří v autoopravárenství působí, a to v reakcích na články varující před praktikami silničních podnikavců.

„Poté, co některé nehodové služby nechají lidem u autonehody podepsat nevýhodnou smlouvu o zapůjčení náhradního vozidla a předraženém odtahu, tak se poškozené vozidlo často ocitne ve velmi podivných opravnách, pokud se jim takto dá vůbec říkat,“ napsala Právu například Monika Heisigová z rodinné karosárny v Karviné.

Lovci nehod obvykle nemají vlastní opravnu s historií, referencemi či zázemím a auta poškozených řidičů vozí do „garážových“ dílen. Ke klasice patří to, že oprava se udělá ve skutečnosti za výrazně méně, než kolik se pak účtuje pojišťovnám. Do aut se nic netušícím motoristům montují díly z vrakovišť nebo neoriginální součástky, ale vykazuje se, že tam byly namontovány originální, jež jsou však i o násobky dražší.

„Například spojka na fordi se setrvačníkem vyjde od zavedeného výrobce dílů na nějakých dvacet pět tisíc korun, ale také vám tam můžu dát spojku z Číny, která v nákupu vyjde dovozce na neuvěřitelných ani ne 500 korun. Jenže vydrží logicky strašně málo,“ řekl Právu zkušený čtyřicetiletý automechanik z jiného rodinného servisu v Praze.

„Na pojišťovně se pak ve faktuře objevují díly originální, samozřejmě za vyšší ceny. Majitel vozidla ale vůbec neví, kde se jeho vozidlo nachází a jakým způsobem je opravováno,“ varovala Heisigová.

Jeden z poškozených řidičů podle ní například chtěl, aby jistá nehodová služba odvezla auto do výslovně autorizovaného servisu. Zde zástupce oné asistenční služby nadiktoval cenu, za kterou se má vozidlo opravit.

Technik servisu provedl předběžný výpočet, ale do této ceny se nevešel. Asistenční služba vozidlo ze servisu odvezla, ale majitele vozu už o tom neinformovala. Ten žil v domnění, že vůz mu dávají dohromady v autorizovaném servisu, a místo toho se „lepil“ bůhvíkde.

 

 

<< Zobrazit všechny novinky