Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Espézetku nemá dostávat auto, ale majitel na doživotí, plánuje novela

Registrační značky aut zřejmě do budoucna nebudou vázány na vozidlo, ale na jeho majitele, který by ji měl v podstatě doživotně. Změnu chystá ministerstvo dopravy v rámci novely silničního zákona.

Měla by ušetřit až polovinu ze zhruba 200 milionů korun ročně, které nyní ministerstvo platí za výrobu a distribuci někdejších "espézetek". Senátorům z podvýboru pro dopravu to řekl ředitel ministerského odboru silniční dopravy Miroslav Tůma.

Zavedením "značek na doživotí" se podle něj odstraní potřeba vyrobit a zaplatit téměř jeden milion značek kvůli nové registraci převáděných ojetých aut. Tato přeregistrace je nutná při převodu aut mezi kraji.

"Ročně se vydá zhruba 1,6 milionu registračních značek. Nových aut je vyrobeno kolem 300 000 a dalších 400 000 je dovezeno, ty vždycky budou mít nové značky. Zbytek jsou přeregistrace," vypočítává Tůma.

Další snížení nákladů až na čtvrtinu by podle něj mohlo přinést zvažované nahrazení plechových značek plastovými. V minulosti to vyzkoušelo Norsko, nyní o tom uvažuje Francie, dodal.

O novou značku by podle Tůmy museli majitelé aut požádat stejně jako dosud při ztrátě nebo odcizení značky. Pokud by byla značka pouze poškozena, mohli by si nechat vyrobit duplikát. "Novela počítá s vydáváním značek ve třech exemplářích, třetí bude určen na nosič kol na zadní části vozu," uvedl Tůma.

Nová úprava podle něj vyjde také vstříc zájemcům o individuální registrační "značku na přání"; měla by mít osm písmen a číslic místo běžných sedmi, stát má podle úvah od 5 000 do 10 000 korun. I ostatní motoristé by nově mohli získat možnost elektronicky si objednat značku s číslem, které jim bude vyhovovat. Umožnit by jim to měly změny v centrálním registru vozidel.

Po možnosti zarezervovat si číslo, volá předseda Klubu přátel poznávacích značek Petr Marinov, podle něhož jsou stávající značky pro motoristy obtížně zapamatovatelné. Jeho návrhy na zavedení šestimístných značek podobných těm, které platily v 70. letech, ale Tůma odmítl jako krok zpět.

 

Zdroj: http://auto.idnes.cz/espezetku-nema-dostavat-auto-ale-majitel-na-dozivoti-planuje-novela-1gm-/automoto.aspx?c=A111115_142218_automoto_fdv

 

<< Zobrazit všechny novinky