Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Systém eCall může zachraňovat životy

Auto, které po nárazu samo zavolá záchranáře – to není sen, ale realita. I když zatím jen po technické stránce. Ochota rozšířit systém eCall do normálního provozu totiž bohužel zatím chybí.

Hlavní důvody jsou dva. První je nepříliš velké nadšení automobilek, protože každé technické zařízení zvyšuje cenu vozu. Otázkou také je, kdo bude platit roaming, který je pro úspěšné fungování systému nezbytný. Proto je ostrý start systému, který umí zachraňovat lidské životy, zatím v nedohlednu. 

„Už počtvrté se odsunul rok vydání evropské směrnice, která by automobilkám v rámci EU přikázala, aby vybavovaly nové vozy systémem eCall,“ nastiňuje aktuální situaci prezident ÚAMK Oldřich Vaníček. Právě eCall bude jedním z hlavních témat v Praze dnes začínající konference Mezinárodní automobilové federace (FIA). 

Jak vlastně eCall funguje? Jednoduše. Auto vybavené speciální jednotkou se v případě nárazu určité intenzity automaticky propojí s národní tísňovou linkou 112. 

„Když jde o automatické spojení, pracovník operačního střediska hasičů volá zpět do vozu. Pokud se někdo ozve, zjistí od něj podrobnosti o nehodě a poradí mu, co na místě dělat. V případě, že se nikdo neozve, na místo vyjíždějí všechny záchranné složky včetně vrtulníku, protože to je signál, že se stala vážná nehoda,“ popisuje Vaníček. 

Při záchraně lidských životů častokrát rozhoduje rychlost poskytnutí pomoci, a proto by eCall mohl zachránit ročně stovky lidí po nehodách. Ovšem aby byl tento systém skutečně účinný a efektivní, musí se na něm podílet všechny země Evropské unie. Bohužel v některých linka 112 ještě dobře nefunguje. U nás se však tento systém, i díky podpoře ministerstva dopravy, už několik let úspěšně testuje právě ve vozech ÚAMK. 

„Zařízení, které splňuje všechny parametry, je skutečně velmi komplikované a v omezené sérii je v testovacím provozu. Není to masová záležitost. Naše vozidla jsou vybavena těmito jednotkami, ale nijak to na nich nepoznáte – jsou ukryty někde ve voze,“ uvádí Vaníček. 

 

Zdroj: http://www.rozhlas.cz/motozurnal/automoto/_zprava/system-ecall-muze-zachranovat-zivoty--1078631

 

<< Zobrazit všechny novinky