Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Nová povinná výbava: Evropská komise nařídí systémy krizového brzdění

V Evropské unii už se na trh nedostane žádný vůz, který by nebyl vybaven stabilizačním systémem ESP. Evropská komise chce k této povinnosti přidat další systém, který má zabraňovat nehodám. Auta by brzy měla být povinně vybavena systémy krizového brzdění.

Autonomními systémy nouzového brzdění mají být od listopadu 2013 vybaveny všechny nové užitkové vozy, jinak nebudou moci získat homologaci pro prodej v EU.

Komise také uvažuje o tom, že by podobnou povinnost zavedla i pro všechny osobní automobily, zřejmě s trochu pozdější platností. Ostatně, k tomuto kroku ji může nabádat i fakt, že od roku 2014 nebudou moci auta bez takového systému získat v crashtestech organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení.

Právě od roku 2014 totiž Euro NCAP zavede jednotnou metodiku testování systémů krizového brzdění a varování před kolizí a podobně jako přítomnosti ESP bude i přítomnost takového systému v autě podmínkou pro zisk pěti hvězd.

Podle pravidel Euro NCAP i Evropské komise přitom může jít o prakticky libovolný radarový, laserový nebo kamerový systém, který bude schopen řidiče varovat před kolizí a připravit brzdy na krizové brzdění. Nemusí tedy jít o takový systém, který automaticky kolizi zabrání, a tedy bude vůz automaticky brzdit. Taková výbava bude ovšem sbírat plusové body.

A jak dokazují ceníky automobilek, zřejmě by mohla být i velmi běžná. Systémy autonomního brzdění, které nejen před kolizí varují, ale aktivně samy brzděním kolizím předcházejí nebo snižují jejich následky, totiž najdeme třeba i v příplatkovém ceníku malých vozů jako je Škoda Citigo.

Škoda za něj u citiga žádá v paketu s ESP 10 000 korun, samotné ESP si ale cení na 6 000 korun, City Safe Drive tedy v podstatě stojí rozumné 4 tisíce korun. Fiat Panda by obdobný systém měl nabídnout příští rok. Podle statistik Euro NCAP nabízí takovou výbavu zatím jenom 21 procent prodávaných vozů.

Dá se předpokládat, že s tím, jak se podobná výbava stane běžnější, díky opravdu velkosériové výrobě ještě výrazněji zlevní a v podstatě by nemusela příliš promlouvat do konečné ceny automobilu.

Evropská komise ale věří, že povinnou instalací systémů varování a předcházení kolizí by se počet dopravních nehod mohl snížit až o 27 procent, a v důsledku toho by ročně mohlo být zachráněno 8 000 životů a ušetřeno přes 120 miliard korun. A ekonomické výhody plynoucí z menšího množství dopravních zácp by prý jenom v Německu mohly dosáhnout více než 2,5 miliardy korun ročně.

 

Zdroj: http://auto.idnes.cz/povinne-systemy-krizoveho-brzdeni-dux-/automoto.aspx?c=A120805_161337_automoto_vok

<< Zobrazit všechny novinky