Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Vyznáte se v pojištění odpovědnosti za škodu z výkonu povolání?
11.05.2017
Existují profese, ve kterých zaměstnavatelé takzvanou pojistku na blbost k uzavření pracovní smlouvy vyžadují. Jedná se především o profesionální řidiče nákladních vozů, autobusů...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Používejte bezpečnostní pásy, jinak vás airbag zabije

Nepřipoutaného řidiče fabie na Tachovsku zabil airbag. V neděli večer se vracel z práce domů a havaroval tři sta metrů od domova. Airbag funguje správně jen v kombinaci s bezpečnostním pásem. Proto vždy používejte pásy.

Bez bezpečnostního nafukovacího vaku dnes nové auto nekoupíte, už proto musí mít řidič poutání se bezpodmínečně zautomatizované.

Střet s airbagem rozhodně není pád do měkkého polštáře. Modřiny v obličeji jsou v takových případech běžné, nouze není ani o odřeniny a zlomené nosy. Kdo to zažil, srovnává to s pádem na beton. Hlavní ale je, že airbag opravdu zachraňuje životy.

Ale funguje správně, jen když jste připoutaní. "V porovnání s nepřipoutaným pasažérem v autě bez airbagu je statistická pravděpodobnost smrtelného zranění připoutaného pasažéra v autě s airbagem o 61 procent nižší," uvádí Americká národní agentura pro bezpečnost na dálnicích NHTSA.

Přistání do airbagu je přesně naprogramované

Když airbag vybuchne, nafukuje se ve zlomku sekundy velký objem. Ve chvíli, kdy má dojít ke střetu s letící hlavou, je vak maximálně nafouknutý a je velmi tvrdý, protože je v něm velký tlak. A tělo ho svou vahou začne vyfukovat, a hlavu tak pružně zadrží.

Systém ale počítá s tím, že jste připoutáni. Když se nepřipoutáte, při nárazu se tělo pohybuje dál rychlostí jedoucího auta, vozidlo už stojí a tělo pokračuje proti rozvinujícímu se airbagu. Airbag počítá, že jste ve správné poloze, ale vy přistanete v airbagu, který se teprve rozbaluje a to může být nebezpečné.

Airbag pak může těžce zranit nebo třeba zlomit vaz. "Aktivovaný airbag mu způsobil zranění, kterým na místě podlehl. Muž zůstal zaklíněný polovinou těla mezi dveřmi a sloupkem," popsala tragickou víkendovou nehodu na Tachovsku mluvčí hasičů Plzeňského kraje Pavla Jakoubková.

Je to alchymie

Jedna z hlavních funkcí airbagu je zajistit, aby tělo při nárazu neputovalo nekontrolovaně po interiéru. Příští rok to bude čtyřicet let od chvíle, kdy vyjelo první sériově vyráběné auto vybavené airbagem. Byl to Oldsmobile Tornado. Dnes už jsou moderní auta doslova vystlaná airbagy. Kromě čelních pro řidiče a spolujezdce dostávají auta běžně boční a hlavové airbagy. Méně obvyklé jsou kolenní.

 

Zdroj: http://auto.idnes.cz/airbag-a-bezpecnostni-pasy-d0j-/automoto.aspx?c=A120813_145838_automoto_fdv

 

<< Zobrazit všechny novinky