Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Stát chce omladit auta v Česku. Nápadů je spousta.

'Česko má jeden z nejstarších vozových parků v EU. Průměrné stáří aut na tuzemských silnicích je více než 14 let, o šest let více než v západní Evropě. MF DNES zjistila, že ministerstvo průmyslu to chce změnit. A pomoci přitom automobilkám s odbytem nových vozů.
Řešení má vymyslet speciální komise pro automobilový průmysl. Návrhy na omlazení aut počítají s novými poplatky i s dotacemi. Některé určitě vzbudí rozruch.

Například návrh zavést silniční daň, tedy poplatek za používání auta, i pro fyzické osoby. Taková daň je v některých zemích běžná, u nás si ji dosud platí jen podnikatelé. V budoucnu by se měla vypočítávat i podle stáří vozu a jeho emisí.
Zvažuje se i dotace na nákup nového, ekologičtějšího vozu nebo motivační prémie za likvidaci starého auta.
Náměstek ministra průmyslu Pavel Šolc, který první jednání komise vedl, potvrzuje, že cílem bude tuzemský vozový park omladit. Uvedl, že nápadů je spousta, ale teprve se na tom začínáme pracovat.
Zástupci automobilového průmyslu upozorňují především na vysoký podíl aut starších deseti let. Tvoří přes šedesát procent vozového parku.
Mnozí lidé přitom na nákup nového auta nemají peníze, automobilky proto vymýšlejí, jak lidem zpřístupnit zánovní vozy. Proto čím dál častěji rozjíždějí programy, ve kterých nabízejí vozy ojeté rok či dva, ale s garancí původu a často i prodlouženou zárukou a znatelně nižší cenou, než je nový vůz.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/stat-chce-omladit-auta-v-cesku-d28-/ekonomika.aspx?c=A140520_210438_ekonomika_zt

 

 

<< Zobrazit všechny novinky