Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Změny v STK od 1.1.2018, prodloužení STK u motocyklů
01.11.2018
Změna zákona, která vyšla v platnost 1.10.2018 jistě potěší všechny motorkáře. Frekvence návštěv STK se u motocyklů snižuje, budou muset kontrolu podstoupit po 6 letech od nákupu...

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Pokuta za neplacené povinné ručení končí.

Novinkou roku 2015 je zrušení takzvaného příspěvku nepojištěných - tedy platby, kterou Česká kancelář pojistitelů (ČKP) vymáhala za to, když někdo neměl povinné ručení. Pokud takový řidič způsobil nehodu, ČKP sice škodu zaplatila, ale vymáhala ji po viníkovi v plné výši - plus právě nezaplacené pojistné za celou dobu neplacení.
Pokuta se platila za každý den bez povinného ručení, za osobní auto formátu Škody Fabia 50 korun, za měsíc to tedy bylo 1 500.
Příspěvek, který slouží k úhradě škod z provozu aut bez ručení, se platí od roku 2009. Sněmovna příspěvek zrušila s tím, že je jen další sankcí. Po vlastnících nepojištěných vozidel, kteří způsobí nehodu, mají náhradu škody vymáhat dopravní úřady obcí s rozšířenou působností. Vozidlo nepojištěného vlastníka bude vyřazeno z registru vozidel ve správním řízení.
Tím byli sice takoví řidiči trestáni dvakrát, ale na druhou stranu byl ten příspěvek bičem na lemply, kteří jezdili bez pojištění. Těžko tedy říci, jestli jeho zrušení bylo ideálním řešením, zamýšlí se expert na dopravní právo Michal Dlabola. Často se ovšem stávalo, že ČKP kvůli zmatkům v registrech vymáhala povinné ručení zpětně za léta i po lidech, kteří už dávno auto prodali - a povinnost dokázat to byla na nich.
Tyto excesy nyní končí. Novela zákona o pojištění (168/1999 Sb.) vstoupí v platnost během ledna, prezident ji podepsal těsně před Vánocemi 22. prosince. Bude částečně platit i zpětně. Komu ČKP do začátku účinnosti novely nepošle výzvu k úhradě příspěvku, nemusí nic platit ani za roky minulé. Takže ti, kdo už výzvu dostali, mají smůlu a musí platit, ale ti, kdo ji zatím nedostali a komu ji Česká kancelář pojistitelů nepošle během následujících pár dnů, vyvázli se štěstím, dodává Dlabola. Účinnost nastane 15. dnem po vyhlášení novely, tedy poté, kdy vyjde ve Sbírce zákonů. Novela vyšla 31. prosince loňského roku, komu tedy nepřijde obálka do 15. ledna, má vyhráno.
Kvůli zrušení příspěvků nepojištěných motoristů do garančního fondu by mohla cena povinného ručení narůst. Na nepojištěné vlastníky aut by tak doplatili poctiví motoristé, kteří si povinné ručení platí.
Počet vozidel pojištěných v rámci povinného ručení v prvním pololetí loňského roku stoupl o 104 000 na 7,095 milionu. Registrovaných vozidel bylo podle statistiky Centrálního registru vozidel asi 7,8 milionu. Z nákladů na nepojištěné škody podle ČKP splatí viníci zhruba 30 procent.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/povinne-ruceni-ckp-zruseni-prispevku-d8h-/auto_ojetiny.aspx?c=A150106_153152_auto_ojetiny_fdv

<< Zobrazit všechny novinky