Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Změny v STK od 1.1.2018, prodloužení STK u motocyklů
01.11.2018
Změna zákona, která vyšla v platnost 1.10.2018 jistě potěší všechny motorkáře. Frekvence návštěv STK se u motocyklů snižuje, budou muset kontrolu podstoupit po 6 letech od nákupu...

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Ekopoplatek za přihlášení osobního vozidla budou platit možná už i desetiletá auta.

Zavést ekologickou daň už i pro deset let stará auta, zpřísnit podmínky pro likvidaci autovraků a také elektrošrotu navrhuje zcela nový zákon o výrobcích s ukončenou životností. Zatím ho však neviděla ani vláda. Součástí nového zákona je také návrh na rozšíření ekologické daně. Takzvaný ekologický poplatek placený při registraci (při převodu na nového majitele) by měla platit už i auta, která spadají pod normu EURO 3, což jsou automobily vyrobené mezi rokem 2000 až 2005.
Zavedením poplatku chce úřad přispět ke zlepšení kvality ovzduší, řekla mluvčí ministerstva Petra Roubíčková. Zvýšení poplatků se týká normy EURO 1 (a to z pěti na deset tisíc Kč), normy EURO 2 (ze tří tisíc na pět tisíc Kč) a normy EURO 3 (ta dosud byla bez poplatku, nově jsou navrhovány tři tisíce Kč). Ekologický poplatek za převod starého auta se v Česku platí od roku 2009.
Zpřísnění pravidel také pro vrakoviště
Úřad si chce posvítit také na autovrakoviště, jejichž počet je ve srovnání s okolními státy vysoký. Provozovatelé nynějších by museli do jednoho roku od nabytí účinnosti zákona požádat o vydání nového povolení, avšak už za přísnějších podmínek. V novém zákoně MŽP plánuje novou certifikaci všech autovrakovišť, dále zavedení povinnosti pro krajské úřady fyzicky kontrolovat vrakoviště a uvažujeme také o zavedení značení jednotlivých dílů z autovraků s cílem větší kontroly nad prodejem náhradních dílů, uvedla Roubíčková.
Součástí navrhované zákona jsou i nová pravidla pro likvidaci vysloužilých svítidel, baterií, solárních panelů nebo pneumatik. Norma sleduje celý - životní cyklus - výrobku až do chvíle, kdy skončí jako odpad. Ve středu ji ministerstvo životního prostředí s resortem průmyslu předloží vládě.
Stávající odpadový zákon by měly nahradit dva nové právní předpisy - zákon o odpadech a zákon o výrobcích s ukončenou životností. Zatím jsou v podobě věcných záměrů, Ministerstvo životního prostředí (MŽP) chystá paragrafové znění.
Zdroj:http://auto.idnes.cz/ekologicky-poplatek-0le-/auto_ojetiny.aspx?c=A150511_135201_auto_ojetiny_fdv

<< Zobrazit všechny novinky