Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Vyznáte se v pojištění odpovědnosti za škodu z výkonu povolání?
11.05.2017
Existují profese, ve kterých zaměstnavatelé takzvanou pojistku na blbost k uzavření pracovní smlouvy vyžadují. Jedná se především o profesionální řidiče nákladních vozů, autobusů...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Povinné ručení loni zdražilo o 30 korun. Víc se bourá, stouplo odškodné

Pojišťovny na tomto typu pojištění tratí ročně dvě miliardy korun, ekonomická ztráta byla tedy opět asi deset procent ročního pojistného. Důvodem loňského zdražení zhruba o jedno procento jsou stále rostoucí náklady, řekl v nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.
Další vývoj cen povinného ručení Matoušek odhadovat nechtěl. Z hlediska asociace není možné vysílat signály, že by mělo letos docházet nějakému zdražení povinného ručení, uvedl Matoušek.
Tlak na cenu povinného ručení podle něj způsobuje pětiprocentní růst počtu škod, o pět procent roste také úhrada oprav vozidel, zásadně (o 200 až 300 procent) stoupají náklady na pokrytí škod na zdraví. Vyšší výdaje přinesl nový občanský zákoník, který zrušil tabulky, podle nichž pojišťovny vyplácely škody na zdraví.
Částky odškodného, které pojišťovny musí platit obětem nehod, tak podle pojišťoven vzrostly až o čtvrtinu.
Vliv na vyšší náklady mají i povinné odvody do Fondu zábrany škod a placení výjezdů hasičského záchranného sboru. Fondu zábrany škod musí pojišťovny platit tři procenta z vybraného povinného ručení a platí i paušální poplatky hasičům 5 600 korun za hodinu zásahu.
Na zdražení pojistek mělo vliv také zrušení příspěvku nepojištěných motoristů do Garančního fondu České kanceláře pojistitelů. Zrušením sankce pro nepojištěné řidiče klesl příjem fondu, proto do něj musí více přispívat pojišťovny, což se projevilo zvýšením pojistného. Pojišťovny nemohou nyní oslovovat nepojištěné majitele vozidel, jejichž počet podle Matouška poroste.
Průměrné pojistné u povinného ručení přitom kleslo díky konkurenčnímu boji pojišťoven od roku 2007 do roku 2013 zhruba o 30 procent. Teprve v roce 2013 se trend otočil a pojistné začalo zdražovat.
Povinné ručení poskytuje dvanáct pojišťoven. Většina z nich sazby takzvaně segmentuje, tedy stanovuje podle věku a místa bydliště řidiče, stáří vozidla, objemu a výkonu motoru a dalších kritérií. Matoušek uvedl, že dalším kritériem by mohl být třeba počet trestných bodů.
http://ekonomika.idnes.cz/povinne-ruceni-loni-zdrazilo-o-30-korun-dhw-/ekonomika.aspx?c=A160125_100130_ekonomika_fih

<< Zobrazit všechny novinky