Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Změny v STK od 1.1.2018, prodloužení STK u motocyklů
01.11.2018
Změna zákona, která vyšla v platnost 1.10.2018 jistě potěší všechny motorkáře. Frekvence návštěv STK se u motocyklů snižuje, budou muset kontrolu podstoupit po 6 letech od nákupu...

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Řidiči vesty vyhazovat nemusí. Ministerstvo zprávu o změnách v povinné výbavě dementovalo

Ministerstvo dopravy dementovalo zprávu, že by řidiči museli měnit vesty ve své povinné výbavě. Podle dřívějších zpráv mělo být nutné, aby v autě byly reflexní vesty splňující nové normy. To se ale týká pouze nově vyrobených produktů, staré tedy není nutné vyhazovat.

Hlavní zprávy
Ústřední automotoklub ČR (ÚAMK) na svých stránkách v úterý informoval, že řidiči budou muset sáhnout do své povinné výbavy a vyměnit reflexní vesty za nové tak, aby odpovídaly aktualizovaným normám. Nové vesty jsou totiž na silnici lépe vidět.
Stará reflexní vesta nese označení EN471, nová pak ČSN EN ISO 20471:2013. Na vestě by zároveň měla být uvedena „notifikační osoba" a její čtyřmístné identifikační číslo, popisoval ÚAMK.

Ministerstvo dopravy ale zprávu ÚAMK v úterý odpoledne dementovalo: "Ochranné vlastnosti vest, které odpovídaly dřívější evropské normě EN 471, jsou z hlediska bezpečnosti dostatečné a odpovídají technickým požadavkům. Rád bych tedy motoristy jednoznačně uklidnil, že nemusí vyhazovat vesty, které pořídili dříve a kupovat nové," rekl ministr dopravy Dan Ťok.

"Platí, že vesta, která je součástí povinné výbavy, musí odpovídat evropské normě (označení EN 471 nebo EN ISO 20471). Z žádného předpisu ale nevyplývá, že starší vesty plnící tuto normu nejsou v pořádku a lidé je nemohou používat," doplnil ministr.

Požadavky novelizované evropské normy se vztahují na nové produkty, které výrobci uvádějí na trh. Výrobci také nadále mají povinnost umístit na výrobek označení CE, které vyjadřuje shodu se základními požadavky nařízení vlády a směrnicí.

Výstražná vesta do povinné výbavy vozidla ale nepatří mezi ty ochranné oděvy, u nichž se podle normy musí uvádět i číslo notifikované osoby provádějící kontrolu. To se týká jiných, specializovaných, ochranných pomůcek, píše ministerstvo ve svém vyjádření.

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/ridici-si-musi-zkontrolovat-reflexni-vesty-ty-stare-uz-nepla/r~b2ee557416a511e683920025900fea04/

'

<< Zobrazit všechny novinky