Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Stáčení tachometrů je národní sport, mají za něj být dva roky vězení

Letos na českých silnicích přibude 350 000 aut, u kterých byl podvodně snížený počet ujetých kilometrů na tachometru. Proti loňsku to představuje mírný nárůst. Uvedli to zástupci společnosti Cebia na semináři v Poslanecké sněmovně. "Stalo se téměř národním sportem před prodejem automobilu stočit tachometr," komentuje generální ředitel AAA Auto Anthony Denny. 

Za tři čtvrtletí letošního roku byl podle Cebie nově stočený tachometr u 260 000 aut. "Každý měsíc odhalíme na základě dotazů našich zákazníků v databázích asi 3900 nově stočených vozů. Je to přibližně 42 procent z celkového objemu prověřovaných vozů. Pokud vztáhneme tento poměr na celkový objem vozů, které ročně změní majitele, dá se říci, že jen za letošní rok bude nově stočeno přibližně 350 000 vozů," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Úpravami tachometrů vznikají spotřebitelům škody v řádech miliard korun, protože platí za ojetý vůz vyšší částku, než je jeho skutečná hodnota odpovídající najetým kilometrům. Pajer i další odborníci poukazují na to, že je to také technický problém, který ohrožuje bezpečnost silničního provozu. Jak řekl, tachometry se nestáčejí jen třeba o 20 000 kilometrů, ale auta se dovážejí ze zahraničí s najetými 300 000 až 400 000 kilometry, a poté se prodávají se stavem třeba 90 000 kilometrů.

Problém se stáčenými tachometry má vyřešit novela trestního zákoníku, kterou připravil poslanec a místopředseda hospodářského výboru sněmovny Stanislav Huml spolu se Sdružením na ochranu vlastníků automobilů a autobazarem AAA Auto. Novela navrhuje kvalifikovat stáčení tachometrů jako trestný čin s možným postihem až dva roky odnětí svobody. Nelegální by mělo být i komerční nabízení změny stavu tachometru.

Ministerstvo dopravy zase připravuje návrh, aby stav tachometru zaznamenávaly Stanice technické kontroly při pravidelných kontrolách vozidel do technického průkazu. "Na ministerstvu dopravy vnímáme, že roste poptávka po co nejrychlejším řešení této situace," ujistil přítomné Josef Pokorný z odboru provozu silničních vozidel ministerstva. Návrh by měla vláda sněmovně předložit začátkem příštího roku. Trest za porušení by podle něj dosahoval až pěti milionů korun.

Šéf Cebie Pajer ale zapisování počtu kilometrů do velkého technického průkazu za řešení nepokládá. Občan se podle něj bude domnívat, že údaj je pravdivý, ale zápis ve skutečnosti jen zlegalizuje snížený stav kilometrů.

<< Zobrazit všechny novinky