Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Češi neumějí jezdit, potvrdila Autoškola národa

Češi a Češky asi opravdu nejsou tak dobrými řidiči, jak si většina z nich o sobě myslí. Ukázalo to víkendové druhé kolo televizní Autoškoly národa. Diváci v ní řešili různé situace ze silničního provozu ztvárněné animacemi. Řešení pak odesílali pomocí textových zpráv nebo hlasování na iDNES.cz. O řidičský průkaz virtuálně přišlo skoro 36 procent všech zúčastněných šoférů. Celkem pořad sledovalo 872 tisíc lidí.  

Co uděláte, když se vám na namrzlé silnici začne předek auta hrnout ven ze silnice? Skoro dvacet procent řidičů by buď přidalo plyn, nebo naopak prudce duplo na brzdu, což by je v obou případech roztočilo a vůz proměnilo v neovladatelnou střelu. Jediná správná odpověď je ubrat plyn a zpomalit. V praxi je to podle expertů ještě horší.

Ve zvládnutí smyku vyhořela polovina z těch, kteří by přišli o řidičák, tedy 18 procent všech účastníků autoškoly. A v praxi to často bývá ještě horší.

\"Podle mých zkušeností neumí zhruba 70 procent všech řidičů, kteří k nám přijdou na kurs, zvládnout smyk nebo krizové brzdění. Mají své návyky, které se velmi špatně odstraňují,\" popisuje Miroslav Klásek, trenér bezpečné jízdy Centra bezpečné jízdy v České Lípě–Sosnové. \"Například ve chvíli, kdy se auto začne točit, většina lidí dupne na brzdu. To na zledovatělé cestě v zatáčce odlehčí zadek a vůz se roztočí v přetáčivém smyku. Situaci navíc zhoršují i tím, že začnou ještě víc točit volantem ve směru jízdy,\" říká Miroslav Klásek.

Druhou, a stejně špatnou variantou, pro niž spousta lidí v Autoškole národa hlasovala, bylo, že by \"šlápli na plyn a srovnali kola\". \"Lidé nezvládají techniku jízdy. Když v rychlosti okolo 80km/h na zjevně zasněžené vozovce přidají plyn a srovnají kola, nasměrovali by auto v zatáčce rovně do svodidel, smyk by se ještě zhoršil. Protože v naší animaci jela v obou jízdních pruzích blízko za naším autem po dálnici další auta, byla by následkem velice vážná řetězová nehoda. Jediným správným řešením je ubrat plyn a tedy plynule snížit rychlost do zatáčky,\" říká Pavel Buršík.

Muži vyhráli nad ženami

Výsledky celonárodního hlasování potvrdily to, co se ukázalo na vzorku stovky diváků přímo ve studiu: muži byli výrazně lepšími řidiči než ženy. O \"papíry\" by jich přišlo 45 procent, zatímco mužů pouhých 30 procent. Třeba právě u smyku byly ženy výrazně horší než muži.

\"U animace se smykem odpovídali špatně hlavně mladí do 25 let a ženy,\" prozrazuje Buršík. \"Muži mají k technice jízdy lepší vztah, často řeší takové problémy u piva, takže teoreticky jsou na tom lépe,\" dodává konzultant projektu Autoškola národa a šéf Centra bezpečné jízdy Polygonu Most Jiří Patera. \"Na polygonu ovšem smyky zvládají obě pohlaví stejně dobře,\" říká Jiří Patera a přidává ještě jedno možné vysvětlení horších výsledků žen. \"Jsou pracovitější, naučí se všechny testové otázky, ale v praxi nevědí, jak řešit krizové situace. Ale je také pravda, že se kvůli méně riskantní jízdě do nich dostávají méně často než muži,\" dodává Patera. Nevyježdění mladí řidiči jsou pak dlouhodobým problémem, který ukazuje na nekoncepční práci autoškol. \"V autoškole vás naučí jen odpovídat na testy, ale naprosto ne to nejdůležitější, umění správného brzdění a předcházení smykům,\" komentuje Jiří Patera.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/cesi-neumeji-jezdit-potvrdila-autoskola-naroda-fry-/automoto.asp?c=A110227_204637_automoto_fdv

 

 

<< Zobrazit všechny novinky