Pojištění Alpenerein - Cestovní pojištění
Upoutávka na soutěž

Novinky

Za nepojištěná auta budou majitelé opět platit
30.01.2018
Za motorová vozidla, na něž jejich vlastníci neuzavřeli povinné ručení, se od 1. ledna začíná opět platit příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Sazby...

Novela zákona o povinném ručení a další změny v pojištění vozidel
28.11.2017
'Od ledna 2018 čeká na všechny motoristy významná změna v podobě obnovení příspěvku ČKP za každý den, kdy je vozidlo bez povinného ručení. ...

Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna
08.08.2017
Předloha, jež také zpřesní povinnost mít pojištěný automobil, nyní zamíří k posouzení do Senátu.Poslanci přistoupili i na jediný pozměňovací návrh, který podal Jiří Dolejš...

ZMĚNY V REGISTRU VOZIDEL Platné od 1.6.2017
14.06.2017
Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze na úřadě v místě...

Zobrazit všechny novinky >>

Pojištění Alpenverein

Po nových dálnicích jezdí méně aut než po silnicích nižších tříd

Drahé dálnice za miliardy nejsou zdaleka tak vytížené jako "podřadné" silnice prvních, druhých a třetích tříd. Podle rok trvajícího sčítání dopravy na českých silnicích projede po některých až jednou tolik aut. ŘSD se ale brání, že se intenzita provozu na dálnicích zvýší, až budou dokončeny navazující úseky.  

Přetížené jsou hlavně silnice nižších tříd ve Středočeském kraji: například na silnici třetí třídy ve Slaném, která přivádí část dopravy od Prahy do města, projede denně přes dvanáct tisíc aut.

 

Naopak na novém úseku dálnice D1 Bohumín – Vrbice na severní Moravě projede za 24 hodin ani ne polovina aut. Podobně nevyužité jsou další nedávno dokončené úseky čtyřproudých silnic: například R6 kolem Sokolova či R7 u Loun.

Stát se hájí, že některé nově postavené silnice se zaplní, až se dokončí navazující úseky, například polská dálnice A1, která se napojí na slezský úsek D1. "Na svoji plnou zátěž ještě čekají, budou mít zcela jiná čísla, než v roce 2010," tvrdí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.

I když se provoz na silnicích může zdát čím dál hustší, čísla za rok 2010 ukazují opak. Ve srovnání s posledním měřením v roce 2005 se počet aut na českých silnicích snížil. Ubylo především kamionů, jen motocykly přibyly.

Měření dopravy se koná jednou za pět let, stát loni přišlo na více než sto milionů korun. Výsledky z tisíců měřících míst zveřejnilo ŘSD na svém webu.

 

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/po-novych-dalnicich-jezdi-mene-aut-nez-po-silnicich-nizsich-trid-pww-/eko-doprava.aspx?c=A110526_201036_eko-doprava_abr

 

<< Zobrazit všechny novinky